torsdag 25 september 2014

Nu har mina blommor flyttat in...


Fast det stora 35 åriga penningträdet har fått vara inne, det rubbar man inte på så lätt och dom andra har växt ur fönsterbrädan så nu får dom stå på golvet.

Den här som är kronprins till det gamla har jag planterat om, så vi får se hur det går om det växer sig stort eller om den inte trivs i en stor kruka. Dom lär trivas bäst om dom har trångt om fötterna. Så har jag planterat ett nytt skott. Nu skall dom här få stå i hallen för där kommer det att vara svalt på vintern och då tror jag dom trivs bäst.

Nu börjar höstfåglarna flockas inne i viken. Hela sommaren har svanparet med sina 6 ungar huserat ensamma. Nu kommer det fler och fler svanar och andra sjöfåglar in hit. Vet att som mest en höst räknade jag in över 80 svanar! Sedan när isen börjar att lägga sig då är det ett jäkla skrikande på dem.

Annars så händer det inte så mycket här, vi har jobbat undan massor på gården och även börjat klyva lite ved. För när oktober kommer då hoppas jag att vi kan glida fram i Europa med husbilen. Jag behöver faktiskt börja vila mina knän för nu har det börjat smärta i det o-opererade knät. Så nu vet jag vad som väntas. SMÄRTA SMÄRTA SMÄRTA!!! Så det är nog lika bra jag opererar om foten när jag blir erbjudet det så kanske den håller sig lugn ett tag.

Nu skall jag gå och ta in tvätten som hängt ute i två dygn, för den lär nog inte torka där ute mer...

Inga kommentarer: