måndag 25 augusti 2014

Nu är det ett riktigt flängande för oss...

Så här mycket är det länge sedan som jag har rört på mej.

Nu igår kryssade vi lite på Gracen, Lennart skulle dit och fylla i lite papper så han skall få behålla svenska lotspappren. Så passade han på att slabba lite också för han är ju fortfarande anställd. Han har ju semester ända in i november. Efter det börjar pensionen, fast han har lovat att jobba några dagar i februari.

Vi åt gott och hade det trevligt på båten, det blev till Åbo och sedan klev vi av i Långnäs på natten, så en knappt 12 timmars kryss blev det.
Men söndagar skall man nog inte sitta i baren och höra på musiken där. Bara finnar med och det spelades bara humpa och tango. Men det är sånt som finnarna gillar. Jag gillar det nog inte nåt vidare måste jag säga. Men det är väl vad man blir uppväxt med för musikstil.


Men det var skönt att komma hem och nu är det att ladda upp för nästa resa, som blir på torsdag. Då får vi övernatta i husbilen i Uppsala för jag skall till ortopeden och visa upp min fot på fredag förmiddag.

Efter det så styr vi kosan mot Söderhamn och stugan där vi skall fira 'lyshelgen' som den kallas där uppe. Här hemma säger vi 'forneldarnas natt'.

Man kan ju inte skylla på att man sitter hemma och har tråkigt. Och i morgon kommer två killar hit som håller på installerar vår jordvärme, så då skall 400 meter slang fyllas upp med nåt flytande som skall kunna hålla värmen i huset om vi far bort den kallare årstiden då jag inte kan vara hemma och elda...

Inga kommentarer: