söndag 20 april 2014

Vilket Påskväder!


Helt otroligt, fick sätta upp parasollet idag att man inte skall bränna sig.

Har roat mej med att plantera i min nya lilla trädgård!?
 Fick av en väninna snigelfria svartvinbärsbuskar 2 st, 3 björnbärsplantor, och 2 fläderbuskskott.
sedan får vi se om dom slår rot och vill överleva.
Nu kan det inte bero på dålig jord, i så fall är det mina svarta fingrar som tar kål på dem.

Nu skulle det passa snart med ett stilla regn. Behöver bara så i lite gräsfrön också. Har tidigare planterat rabarber och en björnbär/hallonbuske dit.



Så har Casandra och Tommy varit hemma i min gäststuga, då passade dom på att byta däck och städa bilen. Det blir inte så mycket användning av bilen där i Stockholm för dem. Men den är bra att ta sig hem till Åland med.

Lennart han jobbar ju som vanligt, tror inte jag minns när han var hemma nån påsk! Men efter den här påsken så blir det lite annorlunda. Gud vet var vi firar påsken nästa år? Kanske i husbilen om vi hittar nån passlig. Vi tittar och tittar och dom jag tycker ser fina ut -ut o invändigt så har Lennart andra synpunkter på det tekniska. Så för mej är det nog att avvakta tills han hittar en som han är nöjd med.

Inga kommentarer: