lördag 5 april 2014

Vad svag jag blivit...

Idag har vi fixat en trappa till gäststugan, och den är verkligen originell!

Först tog vi en stoooor sten som det var ett borrhål i mitten på den och fick den på plats.

Så byggde vi en form runt den, fast det gjorde vi igår. Idag hämtade vi dit cementblandaren och så började vi blanda till. Skulle hjälpa till och bära ner cementsäckarna som var små, bara 25 kilo!
Orkade knappt rubba dem, men fick någon på en skottkärra att kärra dit dem. Tänk att för 4 år sedan bantade jag bort 27 kilo som jag hade fullt sjå att lyfta nu. Och det fick mina leder bära runt på! Oj oj säger jag bara...

Nå, vi fick dit cementblandningen och så dekorerade vi med några flata stenar, så runt dem lite krossgrus. I mitten på borrhålet lade jag dit en liten rund sten.

Kan garantera att ingen har en liknade trappa. Sedan skall jag så lite sommarblomster på sidan om så blir det nog fint .


Inga kommentarer: