fredag 4 april 2014

Vilken underbar vår!


I fjol låg det mycket snö kvar och det var kallt.

I dag den 4 april grillade vi och åt vår middag ute. Tror till och med att jag brände mej i ansiktet, ser ni nån röd kräfta på land så är det jag.


Vi kan inte heller fatta att vi fick köpare på båten, nu har han redan ringt en gång och bekräftat och betalat in handpenning på den.

Nu kan jag börja drömma om husbil, och alla resor som vi 'kanske' kan göra. Har hur många planer som helst. Så Lennart måste hejda mej ibland att jag skall ta en vecka i taget, för än har vi inte nån husbil.
Men det är alltid kul att drömma, om dom slår in sen är ju ett plus.
 Så var det med båten också som vi köpte 1982 och drömde om att köra Göta Kanal! Nu har vi gjort den 9 ggr. Plus Strömsholms kanal 3 ggr Kinda kanal 1 gång, Dalslands kanal 3 ggr och Europas kanaler i 3,5 månader.
Så visst kan vi det där med båt och nu hoppas jag att vi får lära oss mycket nytt med husbil snart...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis. Jag vet att du alltid skall vara först (främst). Ta det lilla lugna, men planera så blir det nog bra resor. B./G.

Anonym sa...

Det finns en husbil till salu nu, står vid TB. Ägare Kicki Alberius-Forsman o den som ger 6.500 € får den direkt

Hälsar Åsa, som var på första turen i fredags, blev sugen på Petras solnedgångar..;-)

Anonym sa...

Vi har nog tänkt oss några prisklasser högre upp ;-)