torsdag 31 oktober 2013

Fullt ös snart medvetslös...

Idag har vi vår halvfastedag och då vill jag ha så mycket att göra så jag glömmer hungerkänslorna. Och det har jag fått med råge.

Började dagen med att skjutsa Kasimir till smådjurskliniken för att få han friserad i en lejonklippning, så han slipper sin toviga päls.
Så snabbt hem och ut efter näten som innehöll 12 sikar 3 abborrar och 2 gösar.
Hem och red upp nätet och plocka ur fiskarna, hjälpa till att ta ur dem.
Så in och värma på en blomkålssoppa till lunch och snabbt in i bilen igen för Lennart skulle till medimar klockan 1.

Så vid två skulle Kasimir hämtas och där hade dom aldrig varit med om en så ilsken katt. Fast han låg nersövd sprättade han upp och klöstes och skrek. Men dom fick han klippt. Vad sur och ilsk han var i bilen hem.

 Här får ni några bilder av surpellen.
 Det ser ut som huvudet är felplacerat på den lilla kroppen.
 Men nu börjar han förlika sig med det. Och det blir så skönt för honom att kunna slicka sig ordentligt. Till och med Sigge började slicka på honom när han kom hem.
Och jag stod på eftermiddagen och fileéade upp fisken, 2 sikar skall rökas i morgon som får ätas i helgen. Fast i morgon blir det stekt sik med potatismos och pressgurka. Det kommer att smaka bra efter denna dag som middagen bara bestod av kycklingsallad.

Nu är det bara kvällen som skall avverkas, hoppas den går i flygande fläng så jag får vakna och stiga upp och äta mitt hembakta hälsobröd till morgonkaffet.
Trevlig helg på er alla...

Inga kommentarer: