fredag 4 oktober 2013

En månad med 5:2...


Nu har jag klarat av en månad med min diet. Är riktigt stolt över mej själv, fast jag inte har fastedag så försöker jag avvara lite mat ändå.
Hoppas jag har fått en släng av matstörning åt rätt håll ;-)

Tänk, när man stiger upp på morgonen efter en fastedag, då njuter man av smörgåsen som är ett hälsobröd och det enda i brödväg jag äter på hela dagen.

Resultatet hittills är drygt 2 kg minus. Men vill jag dra på lite så kan jag säga 3 kg!
För hade jag inte satt ner foten kanske jag hade gått upp 1 kg denna månad istället. Så då blir det 3 kg.

Lennart kämpar på han med och på honom syns det! Men det är ju så himla lätt för karlar att gå ner i vikt. Annars har dom det mycket jobbigare när dom är förkylda än vi kvinnor...

Ändå tycker jag att två kilo är ingenting, vill ju att det skall gå snabbt. Fast jag har ju många månader innan det är vår att få bort dom 8 kilona till.
Sen vi ser vad som händer efter det, kanske man då kan gå över till 6:1 med mindre intag dom övriga dagarna.

Idag är det kanelbullens dag och det är många år sedan jag åt en sådan! Vet med säkerhet att det blir 5 år inkommande vinter när jag senast åt en fastlagsbulle.

Trevlig helg på Er!

Inga kommentarer: