onsdag 16 oktober 2013

Oj oj vad roligt vi skall ha....

Tror jag, har i alla fall haft roligt att planera resan och tänka ut vad vi skall göra.

Och skiter det sig sedan så hade jag roligt före i alla fall.

Det har ju börjat nu i går att jag känt en kommande förkylning, typ några hostattacker så nu har jag svalt Carmolis droppar några gånger. Flaskan med dropparna skall med och skydda mej.
I morse vaknade jag och kände mig sträv och tjock i halsen, då hoppade jag ur sängen och slängde mej på vodkaflaskan. Gurglade ordentligt tills jag nästan storknade, och just nu känner jag inget.
 Vodkan lämnar jag hemma, får väl gurgla i Slibowitch eller vad det nu hette...
 Så den där förkylningen får nog vänta tills jag är hemma och kan ligga och vila.

Nu har vi packat klart och skall ta oss till Upplands Väsby i kväll och vila några timmar hos kusin Benke. Men redan tre i natt skall vi upp och ta oss till Måby parkering med bilen. Klockan 07.00 finsk tid går flyget .
Först till Frankfurt där vi skall spendera nån timme och det behövs nog för deras flygplats är lika stort som Åland, känns det som när jag var där sist.

Sedan vid 12.00 sv.tid går planet ner till Split och där skall vi bo mitt inne i den gamla staden som romarna byggde 200 talet. Inte ens biltrafik är tillåten där. Det är också klassats som ett världsarv.
 Så nu kommer det inte att hända nåt på bloggen före jag är hemma igen.
 Men lär väl höra av mej via fb med bilder misstänker jag

Så  Kroatsien nu kommer vi....

Inga kommentarer: