lördag 26 oktober 2013

Jaha!


Vad tycker ni jag skall svamla om här då?
Händer inte så mycket när det är stilla veckan, fick i alla fall en massa struket idag.
Hatar att stryka men när jag kommer igång så löper det på. Manglar mest nu för tiden men till slut så är det några herrskjortor och något extra par herrlångbyxor som fodrar en omgång.

 Kan förstås svamla om förkylningen som började innan resan. Tog med mig mina Carmolisdroppar och dom räddade nog det mesta, för när jag fick hostattacker så var jag upp och tog några droppar och sedan kunde jag sova igen.
När jag kom hem och fick en hostattack på natten då tog jag hett vatten med droppar och en handduk över huvudet, andades in ordentligt en stund och sedan var hostan borta.
Fast ikväll börjar det kännas i ömt i halsen, så nu gurglade länge och väl i vodka och sedan svalde jag den långsamt så alla bacilluskor skall döden dö.

Så en sak till som jag tänkt på!
När fb började förändra vårt liv, nu sitter vi ju mest hemma och skriver eller trycker på gilla knappar.
Har märket en stor fördel med detta också.
Vissa personer hade mycket svårt med stavningar, veta var kommat skall in och när man skall börja med stor bokstav och dylikt men nu skriver dom klockrent, så det har nog tränat upp oss med att sitta och skriva men stilskrivningen som var så viktig förr, den har flugit sin kos...

Om det nu har så stor betydelse?

Inga kommentarer: