tisdag 17 september 2013

Två veckor nu med 5:2...

Så har jag klarat av 5 halvfastedagar!

Dom första dagar som jag fastade var nog jobbiga men märker att det går bättre och bättre och enligt vad man läser så skall det göra det.

Nu har ju Lennart kört samma och det har känts bra när vi varit två, men i morgon börjar min 'stilla vecka' så jag får hoppas att karaktären fortsätter fast jag är ensam.

I går när vi vrålkörde ner till Linköping fram o åter för att hämta en del till hans frontskopa gick det bra. 60 mil blev det.
Då började vi med att sätta oss i vilfåtöljerna, och försöka sova så vi kom bort från all matlukt på båten och innan vi var framme tog vi en kopp kaffe.
Före vi kom till Stockholm drack vi en lågkalori dryck som smakade fan...

Vid Nyköping stannade vi på en rastplats och Sigge blev rastad och då åt vi av min goda kycklingsallad som bara bestod av kalorifattiga grönsaker.
Så full fart ner till Linköping och där lastades delarna in som var så stora så vi inte fick fast bakluckan, men nästan i alla fall. Så drack vi en kopp medhaft kaffe där.
 Så en sväng in till Lennart kusin i Nyköping och säga hej och så vidare hemåt.
Ett tag undrade jag om vi skulle hinna ner till färjan när man såg alla bilköer men dom släppte till slut.

Så gjorde vi ett stopp på Roslagsstoppet och Sigge blev rastad och så åt vi av kycklingsalladen igen. Vi kom ner 45 minuter innan färjan skulle gå. Och ombord gick vi och satte oss i den folktomma baren långt borta från alla hungriga passagerare. När vi kom hem var de fort att hoppa i säng och sova bort hungern. Det blev en lång dag, annars försöker jag sova så länge som möjligt på morgonen och tidigt i säng.

I morse sov jag länge och var inte ens hungrig när jag steg upp.
Denna bild hade Lennart tagit av mej och mina djur då.


 Av egen erfarenhet vet jag att dom två första veckorna är jobbigast när man ändrar på mathållningen. Så vill man gärna se resultat på vågen men det brukar inte visa sig så mycket innan dom två veckorna är till ända.
Men jag har minskat nästan 2 kg och det är jag nöjd med, så nu gäller det bara att fortsätta. Fast när vi är nere i Kroatien då tänker jag inte fasta men kanske tänka efter före vad man stoppar i sig...

1 kommentar:

Louise sa...

Man, vart får Lennart plats att sova då?