måndag 2 september 2013

Nu har jag satt ner foten...

Nu jäklar, har jag klarat det två gånger tidigare skall jag klara det en tredje gång.

1981 gick jag ner 18 kg. 2009 - 2010 gick jag ner 27 kg.
 Nu är mitt mål att få bort 10 kg till våren.

Nu måste jag mota Olle i grind för jag bara känner hur jag pöser upp igen.
Ändå undviker jag godis, kaffebröd och mjukt bröd. Men det är väl dom där jäkla goda potatisarna och att portionerna har ökat i storlek.

Så nu har jag bestämt mej för att försöka ta hjälp av 2.5 metoden.
 Så ikväll skall jag äta en massa plommon till kvällsmål för i morgon startar jag.

Med att äta som en mygga och skita som en elefant!

 Nu skall jag ha två 'fastedagar' i veckan i morgon är den första. Man behöver inte vara helt utan mat bara det inte innehåller mer än 500 kalorier.
Så i morgon kokar jag linssoppa till mej till lunch och som kvällsmål skall jag prova dessa påsar

Bara en åt gången förstås.
 Den dan jag har min fastedag så får foten vila, för det kan jag erkänna den har varit jäkligt sjuk i dag efter promenaden i går. Nu har det gått 5½ månader och man undrar när man skall kunna gå smärtfritt?

Ni som kan röra er utan att det tar ont och ni som kan äta vad ni vill utan att öka i vikt vet inte hur lyckligt lottade ni är!  Men det är klart att ni har andra bekymmer men ni slipper dom här två, som jag och många fler har utöver dom andra...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du får börja simma de e bra motion.Har simmat varje gång jag varit på stugan o kilona försvinner.Carita

Anonym sa...

Vilka kilon? Då är du bara skinn o ben nu då... men jag har problem med axeln, höll på drukna när jag för två år sen när jag slängde mig ut i bassängen o trodde der var som förr.

Anonym sa...

Jag känner äntligen att jag har hittat en kost som passar mej och min mage och det är att ta bort kolhydrater, mjöl och mjölkprodukter. Jag har haft problem med magen länge, märkte på 80-talet att jag mådde bättre utan mjölkprodukter, men det har varit svårt och är det ännu, för ost & vin är ju oslagbart..
Men nu är det länge sen sist.
Skulle jag tåla mjölkprodukter, tror jag LCHF skulle passa mej bra, men nu kör vi kanske mer PALEO, om det ska heta nåt: kött, fisk, skaldjur, nötter och grönsaker med olivolja eller cocosfett, men Calle äter nog rysk joghurt med mysli till frukost.
Igår tänkte jag mej inte för och tog en chokladboll som Aron gjort med smör och genast känner jag av det. Själv har jag gjort goda alternativa chokladbollar med riktig kakao och mixade dadlar istället för socker och cocosfett ersätter smöret, annars som vanligt och de är goda när man blir sugen på något gott!

/ Åsa