tisdag 24 september 2013

Heta räkor...

Fortsätter idag på smala linjen fast det är en ätardag!

Lagade Heta räkor till mej och här kan ni få receptet om ni vill, annars kan ni kasta bort det...

1 stor gul lök och nån vitlöksklyfta fräses mjuk och så i med en burk krossade tomater. Låt det koka ihop och krydda med en fiskbuljongtärning och salt mycket citronpeppar och cayennepeppar.

1 burk creame fariche och till slut dom tinade skalade räkorna 'typ' en påse.
 serveras med ris.


Hade stora ambitioner att jag skulle dammsuga idag och göra fint tills i morgon då mannen kommer hem. Men men min kropp vägrade, istället for den in i klädkammaren och började röja där.

Ut kom jag med en full sopsäck av mina gamla kläder! Pst... några av Lennarts åkte med men det behöver han inte veta, måste alltid smyga bort det för honom för han kan inte slänga nåt!

Så nu skall säcken få stå och mogna, kanske till majbrasan i vår. Så i morgon blir det som vanligt, då får jag bråttom med att dammsuga och röja det värsta i huset.

Inga kommentarer: