lördag 14 september 2013

Ett nytt matrecept kanske...

Det kan ju hända att jag har haft det här förut!

Färsbiffar med Blå Castello

Först sväller jag skorpsmulor i lite mjölk som jag sedan blandar i 500 gr nötfärs. Kryddar med salt, svartpeppar.
Formar dom till runda biffar som jag sätter en bit Blå castello i mitten.
Brukar bli 7 st.

 Steker dem sedan, på med 3 dl grädde så får dom puttra en stund.

I dag blev det stekt potatis till men i morgon när vi äter dom sista kokar jag tagitelle 'typ' bandspagetti till då är det ännu godare...

Sen kan jag berätta att när mannen fått ett projekt klart står massor runt knuten och väntar.

För idag drog han fram 'pissmyran'
För nu skall den sättas igång och bli en vedkapar traktor. Detta är den enda traktor han får upp mej i.

Tänk när Casper o Jesper var runt ett år då fick jag sitta i timmar med dem i den för då skulle dom köra tatooo.
Tilläggas kan att en gång i tiden byggde han hytten till den också.

Men när vi flyttade hit då skulle han ha större grejer.

Då köpte han en David Brown 1212.
Och den klättrar jag inte upp i!
 Den är så jäkla ful så den får han ha för sig själv. Men nu håller han på samlar ihop delar till en frontskopa till den. I torsdags var vi till Upplands Väsby och hämtade fästena till den.
På måndag skall vi ner till Linköping och hämta armarna och hydraliken.
 Och endast gud vet var vi skall hämta skopan till den. För den har han än inte börjat söka efter än. Men sen skall han klara av snörika vintrar tror han...

Inga kommentarer: