onsdag 18 september 2013

Stilla veckan inleds...


Så nu har jag en vecka framför mej och göra bara sånt som jag vill.

Då passar jag på att köpa hem Sushi till mej eftersom mannen inte vill äta det.

Så den middagen ser jag fram emot. Så har jag satt en brasa i pannan för att få lite varmvatten. I början på maj eldade jag någon brasa för varmvatten men sedan dess har solen sett till att vi haft varmvatten.

Fyra månader totalt.
Det är nu som den där vindmöllan skulle ha tagit vid, men det är ju vindstilla för det mesta nu. I måndags ladda den ner lite till batterierna som sedan skall förvandlas till ström och gå in i pannan och värma upp en elpatron där.

Så har jag varit och köpt mej en bok som alla verkar läsa just nu så då måste jag det också. Men den skall jag börja läsa först i morgon, för då har jag min halvfastedag och behöver ha nåt att skingra tankarna med.
 Men det jag tänker äta är blomkålssoppa, för blomkål skall ju innehålla så lite kalorier, så jag skall nog klara min 500 gräns.


'En man som heter Ove' är boken som många har tipsat mej om. Såg förresten att den låg etta på pocketlistan. Så då måste den vara bra.

Var via en trädgårdshandel och köpte mej lite perenner. Dom hade inte allt jag ville ha, köpte Höstflox, Plymspirea och Klippstånds.
Har ni några bra buskar att tipsa mej om så vill jag gärna ha lite tips. Som trivs nära sjön.

1 kommentar:

Anonym sa...

Micke har legat och läst Ove boken
och jädrans vad han skrattade.
Sedan fick Malin låna den.
Jag läser inga böcker skulle vilja lära mej, jag somnar alltid på första sidan./ Gita