torsdag 5 september 2013

Hå hå vilken dag!

 Det händer grejer när mannen är hemma.
Och fastedag är det också och Lennart gör mej sällskap så det känns som en stor tröst att man inte ensam måste späka sig.
 Vi började dagen med varsin kopp kaffe innan vi for in med min bil till verkstaden för det är nåt skrammel i den som skall åtgärdas.

Sedan hem och då åt vi av min linssoppa vid 12 tiden.

Men sen skulle masten sättas på plats! Och det var många timmars jobb, för först måste vi flytta på en vedhög som kom för nära den.
Sedan skulle det lirkas här och där och han lyfte den med grävarn och jag skulle vara på många platser nästan samtidigt och skuffa och putta...
 Men till slut kom den på plats med då var jag slut för en stund i alla fall.

Så vid 6 tiden intog vi vår dietsoppa som var nåt chili-tomat, inte alls god med lite bukfylla i alla fall. Och sedan skulle båttrailern tas fram. För i morgon skall både båten och masten opp. Håhå säger jag bara, fast då är det nog bara enkelt för mej, bara att stå stilla och hålla tungan rätt i mun.

Och sedan blev jag så pigg så vi tog en lite längre promenad med Sigge och finkatten, fast jag hade lovat mej att ta det lugnt med foten, men ont skall med ont fördrivas. Hoppas jag sover bort hungern i natt och i morgon är det ju en ätardag, så det kommer att gå fint det här...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Han som börja med 5 2 har övergått till 6 I / betty

Anonym sa...

Japp, det gör vi också sen när vi är magra som stickor ;-))