onsdag 5 december 2012

Vi tar nåt enkelt, vi tar Lasagne...

Så sade Lennart en gång och det fick han äta upp när jag förklarade att det är inte såååå enkelt det!

Idag viskade han nästan fram det i affären när jag undrade vad vi skulle hitta på idag. Men idag hade jag gott om tid med att fixa lasagne, bara han skottar bort snön.

Många kanske tycker lasagne är enkelt, för det finns ju så många snabba påsar och färdiga såser att mixa ihop, men jag vill ha den lagad från grunden. Med en äkta Bachamelsås till och jag river osten själv med, så jag vet att det blir en bra ost överst.

Men nu står den i ugnen och baddar, brukar dra mej för att laga lasagne för jag kan inte hejda mej äter på tok för mycket, som med Pizza.

Så det blir inte så ofta jag tar nåt enkelt...

Det är lite helgdagsafton för oss här eftersom vi har röd dag i morgon. Finlands självständighetsdag.
Med bal på slottet.

Inga kommentarer: