fredag 28 december 2012

Nu har jag varit till staden ...

och det var inget kul,
Fy tusan vad trångt det var. Alla som hade bil tror jag var till stan och där skulle det kryssas mellan grävskopor och lastbilar som kämpade med snön.

Dom jobbar nog på bra men vädrets makter rår inte några maskiner på, för efter all modd och det blöta så frös ju allt i natt. Tur att jag kunde välja bil, för idag tog jag skåpbilen för annars hade jag inte sett, synts över alla snövallar.

Så jag försökte bunkra mat och det var väl inte så svårt när man bara har sig själv att tänka på nu.
För nu skall jag hålla mej hemma. Dom lovar ju mer snö eller regn med hårda vindar till helgen.
För mej tar det jäkligt ont i foten och gå på ojämna vägar och det är det nu. Men hemma kan jag ta sparken, min livlina för att komma ut.

Idag far Pernilla ner till Thailand på två veckor och Conrad, Casper, Jesper, Moa och Elinor drar till Norge och skidar. Hoppas det går bra för dom att bila dit och att dom inte flänger runt i backorna så dom bryter sig.

Men jag tänker sitt här jag...

Inga kommentarer: