fredag 14 december 2012

Nu är jag beredd...

Att fastna inne några dagar! För dom lovar blåsigt från natten och det skulle vara ganska bra om snön skulle släppa från träden men min fasa är att dom i stället rasar omkull.

Det är ingen tjäla i marken så det kan bli en hel del rotvältor och faller nån över min väg så inte lär plogbilen ta bort det. Det är så många träd som bugar sig över vägen redan. Så skall det snöa en halvmeter snö till sade dom i går kväll på tvn.

I går hade jag strömavbrott två timmar, så jag är beredd på att det kan hända igen.
Var till staden idag och där gjorde jag mig en egen landningsbana! Funderade på om jag skulle ligga kvar och se om nån hjälpte mig upp, men ingen såg intresserad ut så det var bara att kravla sig upp.
Då kändes inget men nu ömmar ena vristen. Härefter skall broddarna vara på, fast jag far till staden.

 Från att det varit på nollan idag så har det nu gått ner till -7. Blir säkert en klar kall natt innan det brakar loss. Tänker bereda mej på det värsta så kanske det blir endast en fis i rymden...

Så måste jag bjuda på en bild av min egen lilla 'Hobbit'


 Han har blivit så kelen, det blev han förra gången med när jag klippte honom. Kryper upp i famnen och vill ligga där det brukar han inte annars. Men ut vill han inte gå, puffade ut honom idag och då satt det en kråka i ett träd och det lät som den skrattade åt honom så han fick komma in igen...

Trevlig helg på Er alla...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stakarn du måste ge honom en varm väst när han ska gå ut
Betty

Anonym sa...

Gud vad han är söt. Säg det till honom./B.

Anonym sa...

Berit! Jag peppar han hela tiden att han är sååå vacker..