söndag 16 december 2012

Nu var första rundan i dag avverkad...

Jag som var orolig att jag inte skul få nån motion när jag inte kan cykla nu.
Men det behöver jag inte vara för nu får man slita i som bara den.
 Skottade gårdsplanen och så tog jag altanen med, men, men...

Men vilken minut som helst kan jag ha några ton snö där igen. Nu håller sig temperaturen under nollan men går det över så lär det braka till.

När jag var klar med mitt skottande kom min plogare och när han såg hur fint jag skottat så städade han riktigt bra runt om. Så nu har jag bara några små vallar att ta bort efter honom.

Det får bli eftermiddans jobb, först skall jag 'skida' en omgång, så ut och skotta för det kommer ner hela tiden och sedan 'skidar' jag en gång till. Så har jag fått bra motion idag.

Inga kommentarer: