onsdag 26 december 2012

Så var julafton avklarad!

Med ett dygns fördröjning. Nu hade vi spelat in Kalle Anka så vi satte på det när alla ungdomar ramlade in.

Maten var god om jag får säga det, fast det var jag själv som gjorde den. Och tomten var snäll.
Lennart och jag fick trisslotter av Marcus och så när vi skrapar så vinner vi faktiskt 10.000 kronor!!!
Inte klokt men kul, ingen av oss hade varit i närheten av nån som vunnit mer än nån 50 lapp nån gång.
Pernilla fick också vinst på sin trisslott men det var runt 100 om jag inte minns fel.

 
Casandra som jobbade på julaftonskvällen och juldagen fick alla sina klappar i går. Dom andra hade öpnnat sina på julafton.  Så det blev inte lika många för dem, bara dom som kom från oss. Men dom verkade nöjda. Kan ju säga att det blev stekpannornas julafton för tre av killarna.
 
Igår på dagen hade Lennart o Marcus fullt upp hela dagen att röja snö, för det kom ner rikligt av den varan. Och i morse röjde dom det sista. Nu har det börjar regna istället, nu vill jag inte ha några mer snöflingor, för nu kommer 'mannen' att vara borta till den 7 januari och så far han igen den 9. Och sedan kanske jag ser honom nån dag efter den 20. För att sedan jobba igen.
 
Undrar om jag skall byta status på fb och kalla mej för singel...
 

1 kommentar:

pålle sa...

Det blir en lång semester som du får ;)