tisdag 25 december 2012

Nyårsfirande...

Ja vi tog nyårsafton i går kväll.

Förrätten var räkor med två såser, senapssås och aioli med vitlöksbröd.
Varmrätten var pepparbiff med hasselbackspotatis och till sist vitchokladmousse.

Och efter 12 snåret blev det skumpa och en stooor spraksticka.

Just nu håller jag på förbereder julbordet, sillarna är klara nu skall jag glacera revbensspjällen som jag förkokte igår i ugnen. Så skall jansson göras och så min egen hemgjorda kålrotslåda och mina himmelska köttbullar värmas på när gänget kommer. Och skinkan och den gravade laxen är klara att plockas fram.
Pernilla lovade fixa plommonkrämen med vispgrädde som är ett måste för henne och mej.

Så fortsatt trevlig jul på er.
PS snön vräker ner här, tur att jag har två starka män här hemma med mej ....

Så har vi alla julklappar kvar att öppna, känns riktigt bra.

Inga kommentarer: