lördag 1 september 2012

Bra med regniga dagar...

För äntligen kom jag för mej att reda upp tvättberget som har växt och växt länge nu!

Det jag tvättar och inte behöver strykas eller manglas det hänger jag snabbt in.
Men alla örngott och lakan, dukar, kökshanddukar odyl. det blir liggandes på mangeln.
Hatar att stryka!!!

Hela sommaren har jag tvättat och hängt ut lakanen att torka och in med dem i sängen igen när dom torkat. Men örngott och annat har hamnat i högen. Gnällt med Lennart att jag måste köpa mer örngott och har inte alls haft en tanke på att dom var där.

Det bästa av allt var att min dammvippa som jag jagar spindelnät med uppe under taket kom fram. Den låg under hela högen. Som jag har sökt den...

Så allt blev manglat utom ett par byxor till Lennart dom måste jag ta med strykjärnet, men det skjuter jag upp han har andra byxor som inte skrynklar så man måste stryka dem, kanske jag gömmer undan dom här långt in i garderoben...

Till slut kollade jag in Agnes i kväll när hon framförde sin nya låt. Var inte alls imponerad! Hon som är så söt och vacker hade spökat ut sig som om hon härmade Madonna. Det var inte alls bra.
Men Stiftelsen var riktigt bra, den låten fastnade  och kommer att sitta länge där.

3 kommentarer:

Åsa och Calle sa...

Jag hatar dessa strykhögar, men sen när jag börjar vill jag aldrig sluta..
Jag har bara hört Agnes nya låt i radion och gillar den jättemycket!

Anonym sa...

Åsa: Du tänker på låten Let me hold you med Agnes som ligger på Svensktoppen, tror jag. Den här i går kväll var en helt annat, bara skrik...

Åsa och Calle sa...

Så är det Inger! Det är något jag inte hört då..