fredag 31 augusti 2012

Nu är det slut...

på augusti! Och vart tog den månaden vägen?

Nu är det fredag och då skall man väl städa? Kanske jag susar över med dammsugarslangen, för det kommer in så mycket björkfrö så ibland känns det som att jag vill inte städa förren fröna är borta.
Det är väl bara att bita ihop, för det är jag som bestämt att dom tre stora björkarna skall stå kvar.


Vackra dahlior har jag i alla fall. Nu tänkte jag åka in till staden och köpa lite perenner att plantera.
Men vågar man det? Än är jag förskonad från sniglarna, men köper man plantor från blomaffärn får man hem snigelägg med sig då?
Fast det är en tidsfråga när dom där mördarsniglarna är här.
När jag cyklade förbi Söderby cafe i lite fuktigt väder så kröp det massor av dem på cykelvägen.
Tidigare fanns det en blomaffär där så man kan ju ana att det är därifrån dom kom.

Så börjar mitt och Kasimirs pälsproblem igen nu. För nu har pälsen växt ut enormt, tjock som bara den. Borsta får jag göra men försöker jag mig på tovorna blir han så ilsk så anfaller både mej och borsten. Försöker jag smyga saxen i handen blir han helt galen.
Så vad skall man göra? Skulle man inte kunna få lite insomningstabletter så att han kunde sova medans man redde ut tovorna?

I dag skall jag ta det lite lugnare med min kropp, för i går var den helt slut. Men vädret inbjuder till lite bakning. Så nu satte jag två degar att jäsa till mina hälsobröd.

Ni kollar väl in mina70-tals bunkar som man inte kan slita ut. Dom skall få följa mej så länge jag huslar på...

Trevlig helg på ER.

4 kommentarer:

Åsa och Calle sa...

Hela sommarn fösvann ju..

mommo sa...

Åsa! Jag är glad att jag hittade er blogg. Men när jag skrev nåt så var det omöjligt för mej att tolka tecknen som krävdes. Så det blev aldrig publicerats...

Åsa och Calle sa...

Jag prövade ta bort verifieringen nu, så hoppas det funkar utan!

Anonym sa...

Va fina dahlior du har / betty