måndag 10 september 2012

Bakom ännu en knut...

Står min man och jobbar på sin mast! Som skall bli ett vindkraftverk.

26 meter mast som skall slipas rost på, tror han kommit halvvägs nu. Så skall den mönjas för att slutligen målas. Och det är väl där jag kommer in i det arbetet.

Ni ser väl att han är noga med att arbetshalaren skall matcha mönjan...

Han har redan pratat med en kranbil som skall komma och sätta upp den, men det kan jag säga att då tror jag att jag far bort en sväng.

Fast först skall det gjutas ett fundament till den och så skall den stagas upp och bara där kan man undra hur det skall gå till. Jag bävar jag...

Sedan kommer det knappast att blåsa nåt efter han fått upp den så det kanske blir en lugn och stilla vinter i år.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Blir nog bra dedär, ni har väl inga närliggande grannar att de blir som i Knutsboda första tiden...:):)ML

Åsa och Calle sa...

Vilken arbetsmyra till man du har, duktig! Och det är ju inte alla gubbar som tänker på att matcha sina kläder, bra där.. ;-) / Åsa

mommo sa...

Ja du Åsa! Arbete hemma är hans hobby. Varken han eller jag skulle må bra om vi inte har lite grejer att dona med. Fast hans jäkla kriminalare på tv-n på kvällarna skulle jag klara mig utan...
Tur att man har en här lådan att sitta vid då.
Psst... Casandra skall bo här med Sigge när vi far på vår Milanoresa.
Så min ångest har släppt.

Åsa och Calle sa...

Calle är nog också sån som grejar med något för jämnan! Låter väl härligt med Milano, men för oss tror jag det blir Rättviksmarknad i oktober..

pålle sa...

Så Lennart har trollat fram sina mönjar kunskaper, det måste vara länge sen han har hållit i en mönjarpensel :D