tisdag 18 september 2012

Ibland är det mindre än ibland...

Att göra!

Just nu känner jag mig lite rastlös, faen ingen mast att måla för den målade jag för fort.
Får väl ställa mej vid spisen och kocka lite mat så vi har några dar framöver...

 Så nu får det bli blomkålssoppa, och sedan kör jag torsk alá hummer. Så måste jag köra lite med dammsugarslangen också.

För nu börja dom där söta husdjuren fälla päls och först ut är Siggeplutten.

Men det gör ingenting. Är så glad att han snusar vidare med mej på våra rundor.

Nu har han haft några pigga dagar där hans status har legat runt 6 även på morgonen. Men vips i morse så var det 20!!! Konstigt att det skall hoppa så, för jag håller ordning på maten hans och nu äter han gärna den här dietmaten han får.

Så är jag också glad att 'min bonde' som arrenderar våra åkrar har börjat odla på ett nytt sätt.

Han har sått klöver och nu skall det vara i klöverträda i två år. Det betyder att han kommer och slår klövern några gånger på sommaren så åkern gödslas på ett naturvänligt sätt. (Som jag med min gräsmatta).  Så nu är åkrarna runt mej så gröna och granna och rådjuren trivs bra där med mycket att äta.

Efter det så kommer han att så säd som då blir ekologiskt odlat. Så nu kommer han inte mer med sin giftspruta och sprutar bort ogräs och kanske mycket annat. Det kändes inte så trevligt när vi har åkern så nära huset. Det här gillas bäst...



2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja hördu, man blev aldrig riktigt klok på de där höjningarna! Men antagligen har de hittat något opassande att äta, ute eller inne, undrade nog många gånger över det..

Tänk att det finns så kloka jordbrukare som kan tänka om! :-)

pålle sa...

Kan det vara därför som fågelungarna, strök med? Man vet ju aldrig.