torsdag 13 september 2012

Några bilder från vår tantridning...




Här hämtar Gunilla och Sofi in sina klädda hästar. Det är ju så med islänningarna att dom har täcket på på sommaren. Men när kylan kommer åker det av. Med andra hästar är det tvärtom.
För att förhindra eksem.


Gimstein ser ut som en riddarhäst
 

Vissa hästar har finare outfit än andra...
 
 
Här är Sofie med Gimstein, Gunilla med Fengur och Christina med Frenja.
 

Här är jag med Mökkvi och Christina med Frenja. Vi är dom två äldsta som rider hos Tove nu. Och dom som är lite invalider, Christina har bytt höftkulan och jag knäled. Men vete katten om vi inte är dom 'piggaste'!


Så till sist bjuder jag på en bild av mej till häst.
Min svarta springare Mökkvi.
 


1 kommentar:

Anonym sa...

På nittiotalet fick inte jag rida Mökkvi på en medlemsritt för han var så pigg :)
Min första islandshäst förälskelse är han.
Sluta aldrig rida!
Pia