onsdag 29 augusti 2012

Stilla veckan inleds...

efter fyra hårda veckor ;-))

Vi har nästan hunnit med det vi planerade. Halva taket är ogjort men det tar vi när han kommer på ledigt. Det rusar vi upp fort för nu har vi fått in rutinen på det.

Han jobbade in i det sista innan han for på jobb. Det sista han gjorde var att sätta upp utelampan vid båthuset.

Så i kväll när det mörknar så måste jag tända den för att se om den lyser upp.

Och jag dammsög inne i båthuset! Det lär nog knappast hända fler gånger. Skall olja in golvet så därför var det viktigt att få bort alla sågspån som fanns där. det fattas lite ribb på utsidan men dom tog slut och att spika dit dem ovanför vattnet blir nog svårt. Vi får vänta tills rännan har frusit.

Nu har jag börjat få höstkänning för nu har jag en kållåda i ugnen, så jag har mat för flera dar nu.  Borde även har startat upp vattensprattlet i kväll men jag hoppar av denna säsong. För den skulle starta så sent som kl åtta och jag har ju min viktiga tv kväll på onsdagar.

2,5 timmar tv i ett sträck, Halv åtta, Robinson och Dallas. Innan dess skall jag att rasta hunden och sedan skall 'Karin' få komma ut på en tur...

Nu skall jag smaska i mej kållådan så sedan kanske 'Karin' drivs fram med gas!


Inga kommentarer: