måndag 27 augusti 2012

Kobba Klintar!

I går blev vi bjudna med på en båtutfärd till Kobbarna!
Dom skulle stänga cafeet för hösten så vi var där och hjälpte till att dricka upp kaffet och äta bullar, fast jag nöjde mej med en liten liten kaka.

Här är båten och sällskapet. Pst Benke... det var en Minor vi åkte ut med. Du som drömmar om en sådan. Fast när alla stora kryssningsbåtar passerade oss med en jäkla fart då kände jag mej som en snöflinga inne i en sån där glaskupa man skakar på så det snöar.

Här är Siw med en mås som tydligen har ont i halsen.
 
Ännu en tam mås. Det är ett rikt fågelliv där ute.
 
Efter det blev vi bjudan på trerätters god middag. Tack för det...
 

3 kommentarer:

Åsa och Calle sa...

Vet du vad, jag tror att jag aldrig har varit till Kobbarna!!

Åsa

Anonym sa...

Men Åsa då har du missat nåt. Nästa sommarens projekt...

Anonym sa...

Tack Inger, då fick jag vatten på min kvarn, jag som inte vill ha en Minor, vi får se vad det blir så småningom. Jag tittar förbi nästa fredag om ni är hemma./Monika