måndag 6 augusti 2012

Sommarens varmaste dag?

Tror att det blir varmt idag! Åtminstonde för mej för svetten lackar redan och jag drar mej mest inomhus.

I går cyklade jag i Eckerö! Alltså jag cyklade inte dit, men vi skulle hälsa på Petra o Pålle i Skag och se hur husbygget framskrider. så vi tog med min cykel och dom bor 8 km från stora vägen och det var den sträckan som jag tog med tempo på. Ganska tråkig väg att cykla på inte några backor varken upp eller ner, men istället fick man trampa på hela tiden.

Så här blev det kaffepremiär inne i huset. det kändes gammalt och bekant, inte så länge sedan vi satt så där.

Så har Petra skaffat ögonfransar till sin bil. Ja, allt finns att köpa i Amerikat. Eftersom hon inte har egna fransar så kan väl bilen få ha. Man undrar hur länge dom får sitta där innan nån sliter bort dem?

Nu har vi gjort plats i gamla huset till kapellmakaren, för nu skall det sys ett nytt kapell till båten som vi har på Rönnskär. Så nu Louise får du börja titta på gardintyg till båten ;-) Så kommer båten att bli som ny...

2 kommentarer:

Louise sa...

Sidubarrra... Eller hur det nu stavas av er ålänningar! Det är kanske dax att damma av symaskinen då.

Anonym sa...

Jäklar vad ljust och fint det blev.