måndag 20 augusti 2012

I kväll blir det jobbigt...

För nu startar höstens tv program upp, på tok för tidigt!

Jag som hatar att sitta stilla länge framför tvn hamnar på att göra det i kväll.

Först startar 'Halv åtta hos mej' men sin nya omgång för i år. Efter den så startar 'Robinson' och som grädde på moset så kommer 'Dallas' efter det. Det blir 2,5 h i ett sträck.

Tur som faen att dom kommer från 4-an så man kan stiga upp och 'skaka rumpa' ibland i reklampauserna.

Minns ett tidigt åttital när Dallas startade så bestämde jag mej för att den skulle jag inte se på, men jag fick ändra mej snabbt för alla pratade om den serien och så var man fast ända till det bittra slutet.
Nu skall man få följa deras barns intriger och så skall JR komma hem från åldingshemmet och försöka ställa till oreda eller reda för honom.  Ja inte kan man missa det...

På hundfronten är det så att det svänger kraftigt med Sigges statusar ibland uppe i 20 och så ner till 2,9 en gång men då påtade jag i honom liten korvbit så det inte skulle bli nån insulinkoma. Men nu har han fått diarre!!! Förut hade han nästan för hårt och nu har det blivit lösare och lösar så han har till och med lagt 2 lass på bästaste mattan. I natt var jag ut med honom 2 ggr. Nu har jag bytt foder igen och skall kolla om det berodde på det. Så förut Hills och nu Royal Canin. Men gått över sakta mak.

Så var vi till apoteket och köpte kapslar för diarre, som vi tänkte försöka ge honom till natten om det verkar löst i kväll. Då ger man som man skulle ge till ett litet barn. Har goolat att det kan höra diarreer till diabetes. Lätt är det inte...

Så har jag lilla Snea Neo här, och den här blicken har han mest hela tiden när han kollar på mej.

För han är runt föttren hela tiden. Sätter jag mig ner så lägger han sig med huvudet på min fot. Nu är han med när vi bygger på båthuset och då hittar vi döda fiskar som han hittar och bär in i båthuset, får hoppas han inte kommer med nån bisamråtta. Fast han är mindre än dom förståss...

Stor respekt har han för Kassimirremirremurr men desto bättre kompis med bondkatten Nilla. Nu skall han var här till söndag för Casandra är på en veckas resa till Grekland. Kommer ej ihåg vad ön heter men dom lär ha spelat in 'Mama Mia' där så det måste vara fint där.

Och i morgon skall det regna, men då skall jag passa på att dammsuga och måla en del bräder under tak förståss... Lennart han får mecka på gräsklipparen för nån jäkla rem har hoppat av så man får inte in nån växel.  Så nu får det vara nog svammlat...


Inga kommentarer: