tisdag 24 januari 2012

Sommarens ögonfröjd...

Nu har jag planterat om mina pelargoner, För det är väl dags nu?

Först fick mina Mårbacka skott som har tagit sej bra ny kraftigare jord. Nu märkte jag skillnad när jag köpte såjord i stället för att ta av den kraftiga som jag gjort tidigare. Då tog dom sig aldrig och då täckte jag också över med plastpåse och det skall man inte göra för då möglar dom bort.
Nu gäller det bara att tukta dem i toppen så dom inte ranglar iväg, man vill ju ha dem korta och tjocka!!! Tänk så orättvist det kan vara.
Och här är mina vanliga pelargoner som var så ynkliga i somrast. Nu har dom stått i förrådet men det finns några blad som kommit fram så jag tänkte försöka få dem också kraftiga och fina.
Fast där har jag väl inte så stora förhoppningar. Dom har ialla fall hamnat in i blankrummets stora fönster och där kanske det är svalast ett tag men sedan när solen börjar skina då jäklar borde dom sätta fart.

Annars har vi just nu en perfekt vinter  med minus 1 grad och lite snö på marken så hunden hålls ren och fin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket rum är blankrummet /betty

Anonym sa...

Ja det är det rummet som är blankast. Typ finrummet,salen, salongen, röda rummet eller matsalen...