tisdag 3 januari 2012

Full fart in på det nya skall jag ha...

För idag köpte jag mig ett par nya promenadskor, riktigt viliga sådana. Eccoskor som skall tåla väta.

Tog Sigge med in till staden så min första promenad med dem gjorde vi där.
Här hemma behövs det flytväst på oss, för vi har stora vattkärr på våra skogsvägar och ramlar vi omkull kan vi nästan drukna. Inne i stan är det inte fullt så lerigt som här hemma och nu idag har det varit så fint väder men det är väl tur att man kan få nån lugn dag, för i morgon skall det braka loss igen med storm.

Tur också att Lennart får komma hem när det skall blåsa. Så får han ta Sigges snusar rundor, för nu höglöper grannens hund så han har det inte lätt just nu. Då kan jag ta lite snabbare stavrundor...

För även jag har det inte lätt, för mitt kalkonskinn under hakan börjar försvinna och det är inget gott tecken!
Så den här ensamma veckan har gått i hungerns tecken, tänker som så när det skriker i magen 'att då har du inte ätit för mycket' men det kan vara lite svårt att somna men jag tröstar mig med det att då är jag mätt när jag vaknar.

Så nu när vågen börjar visa åt fel håll så är det bäst att ta i det med detsamma. Så nu sitter jag och cyklar på motionscykeln när damerna skidar, orkar dom så skall väl jag orka en bit...

Och nu skall jag in i bastun och svettas bort några gram, och så är jag upptvättad tills gubben kommer hem ;-)

Inga kommentarer: