fredag 20 januari 2012

I ett svagt ögonblick före jul...

Beställde jag hem en cd box som jag föll för när jag läste om den som ett julklappstips,
 'McLeods Döttrar' heter den.
Och nu har jag den hemma. Det är en samlingsbox på alla åtta säsonger, hela 224 avsnitt á 45 min.
en speltid på över 174 timmar!!!!

Googlade på den för jag vet inget om den. Men den lär gå på tv5 och 9 men sådana kanaler ser inte jag här. Den är från 2001 och det handlar om två systrar som ärver en farm i Australien och det är ju helt i min smak, med hästar, äventyr, arbete och lite pang pang...

Så jag tror nog att jag tar mej tid att titta på den. Försökte kolla på Hollywodfruarna som Petra hade men den gillade jag inte alls. Det skall nog vara lite vildmark och skit under naglarna för mej.

Nu skall jag suga lite på den innan jag börjar titta.

3 kommentarer:

petra sa...

Lånar gärna sen...!

Anonym sa...

Jo sedan när du sitter för dig själv bak i Skag då kommer du ha tid att titta på den ;-))

Petra sa...

Blir väl expert på video boxar sen..;)