fredag 27 januari 2012

Fredag igen!

Jesstanes var fort veckorna går, snart är vi inne i februari och jag tycker talgoxarna har börjat träna på sitt vårkvitter.

Idag har jag fått mycket frisk luft , för vi har varit i skogen och sågat av och tagit hem två gamla granar som inte orkade stå emot stormarna. Man såg att dom var ruttna nere vid foten, men det andra går noga att använda till ved.

Det är nog Lennart som fått ta i mest, Sigge och jag bidrog med glada tillrop och drog undan dom största kvistarna. Nu ligger stockarna hemma på vedbacken och där har vi nog en hel del att bita i innan vi har fått dom som vedträn färdiga för pannan.

I kväll skall Casandra och jag till Alandica och titta på 'Boeing Boeing' med Nanne Grönvall och med sig skulle hon ha tre snygga killar. Så vi får väl hoppas det blir roligt också.

Trevlig helg på ER alla...

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi var till Alandica onsdag kväll såg Private Lives. Plaststolar som gungade, ni får väl komma till "STORA" salongen förstår jag. B.