lördag 26 mars 2011

Slö och slappardag...

Riktigt skönt att bestämma sig för en sådan, hasar runt här med mysarkläderna på. Och hoppas ingen människa dyker upp och får se mej!

I går kväll blev jag extra glad när Jessica vann Lets Dance, för jag tyckte hon var verkligen värd det och så hade hon så stilig och charmig dansare.

Mitt i allt slöande så tyckte jag att Sigge och jag skulle ta en långpromenad på ca 5 km, så på med halaren och stavarna med så styrde vi kosan upp mot skogen och gick på en upptrampad ridstig.
Men efter en bit upp i skogen fick jag höra ett rysligt jolmande bakom oss och där kom katten! Min innekatt som jag trodde låg hemma och sov. Så då kunde vi inte ta den långa promenaden för ju längre upp i skogen vi kom mera skrek han och väsnades när han inte kände igen sig. Så det var bara att svänga om, svettig blev jag ändå för det var så svårt att gå i dom frusna hästspåren i snön. Får nog vänta nån vecka till innan man kan ta sig över bergen.
 Så det blev en kopp kaffe på altanen med mina djur när vi kom hem och nu skall jag fortsätta mitt hasande här hemma.

Sätter ut en bild på djuren vid hemkomsten och så på haglet som kom i går. Tror aldrig jag sett så stora hagelkorn. Som låg kvar på marken ännu idag. Men nu har nog solen tagit dem...

Inga kommentarer: