måndag 28 mars 2011

Radio Nord och Sushimiddag...

I går blev det en trevlig dag.
Först var jag och en kompis till Alanica och tittade på Lill-Babs, Siw Malmqvist, Ann-Louise Hansson och Towa Carson som sjöng gamla 60 talslåtar som spelades i Radio Nord som man lyssnade på från mars 1961 till juni 1962. Som satte fart på Sveriges radio med att spela mera schlagers efter det.
Jäklar vad dom var duktiga och snygga 70 + are...

När jag sedan kom hem så var Casandra här och fixade sushi, riset hade jag kokat på förmiddagen efter alla konstens regler, och dom var många! Hon hade en assistent med sig och det var Pernilla.

Så jag tog mod till mig och testade med rå lax på, men inte riktigt min grej vill nog hålla mog till stekt eller kokt fisk. Fast med räkor, krabba och grönsaker i rullarna är jättegott.
Till efterrätt hade jag lagat vit chokladmousse och den är god som en dröm...
 Måste bara visa vår lilla clown Neo som lånade Augusts napp.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha Ha , är nog lite mops över den där , han snodde alltid nappen när Th. var liten , men tur att nappen var grön här, hade den varit svart så hade man inte sett den...