fredag 4 mars 2011

Mat-tjat...

När jag inte har så mycket att skriva om så kan jag tjata på med lite matrecept.

Nu i veckan hade jag 500 gr köttfärs hemma och kände inte för att göra den klassiska köttfärssåsen, ville göra nåt nytt.
Så jag kollade vad jag hade i mitt kylskåp och så blev det så här.
Blandade köttfärsen med en finhackad lök, 2  ägg,  tog två (eftersom jag lämnar bort ströbröd) salt, svartpeppar, och en skvätt grädde rörde ihop smeten. Lade halva på en smörad ungsform och så tog jag vad jag hade i kylskåpet och fyllde den med, Skivade färska champinjoner, feta ost och hackad persilja som alltid finns i frysen, så på med resterande smeten, så klädde jag in den med ett paket bacon.

Runt om satte jag morötter, potatis, lök. Broccoli kokade jag och lade på innan vi åt, för jag får inte äta så mycket potatis. Hade önskat att jag haft mer rotfukter hemma.


Så blev det till slut och när vi ätit så hade Lennart en massa konstiga ljud för sig 'typ' hickningar så jag undrade om han mådde dåligt? - nä jag åt för mycket var svaret...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ser gott ut / betty

Anonym sa...

prövade ditt recept idag o Jonte sa att det var delikat. Tyckte också vi andra.

Anonym sa...

Kul att få höra lite respons...