måndag 14 mars 2011

Nu kommer fru Vår...

med stormsteg och jag tror Kung Bore är glad och få gå i vila för han har haft en jobbig vinter.

Nu i kväll kom det en hel drös med svanar och flög över här och kollade om viken tänker börja ge med sig. Men dom får nog göra många turer innan dom kan landa.
Hoppas dom inte landar på isen för härom kvällen satt det tre örnar och spanade efter nåt att äta. Eller om dom hade fått i sig nåt dött rådjur och var så mätta så dom orkade inte flyga.
Mina rådjur är inte så glupska mer, så när den här bunken med havre är slut så får dom vara nöjda här hos mej, för då har nog blåbärsriset kommit fram som dom brukar äta av.

Det våras även för mej, för på onsdag skall jag fara och kryssa på Birka. Får sitta och glo på folk så ögonen går i kors. Även äta och dricka gott skall jag och då sätter det dåliga samvetet till direkt...
Men det gäller väl att fara runt på dansgolvet som en skållad råtta så att motionen hålls igång.

Kan väl säga att jag håller på kommer ut ur mitt vinteride...

2 kommentarer:

Pålle sa...

Gillar!

Anonym sa...

Dubbel gillar både att våren är på väg och Birka -tjosan :) IngÖ