tisdag 29 mars 2011

Ja, vad skall man tro...

Ni har väl alla läst om att Uri Geller varit i Sverige och satt igång söndriga elsaker.
Han har visst varit på tv 5 men den kanalen ser inte vi så jag har bara läst om det, och tydligen fick han igång en masa grejer som klockor bl.a.

För snart två veckor sedan var han gäst hos Lotta Bromé på radion och då lyssnade vi. Han var i Göteborg medans Lotta var i Stockholm och dom pratade då över telefon.
Hon uppmanade då att lyssnarna skulle ta fram trasiga elsaker så skulle det göras en test om han skulle få igång dem. Jag hade inget som jag kunde ta fram för Lennart lagar oftast det när det går sönder.

Och så skulle man säga samtidigt med honom. '1 2 3 fungera' Det gjorde inte vi, för vi hade inget trasigt framme!
Men vi har en klocka som hänger över en dörr som Marcus hade gjort i skolan, men den har stått stilla ett bra tag. Vi har tänkt att sätta i ett nytt batteri i den,  men det hade inte blivit av för vi har en annan större 'ding ding dong' klocka i köket som vi mest tittar på.
Så gick det nån timme efter att programmet var slut och jag undrade vad är det för tickande jag hör?
Jomen visst, klockan fick han i gång och nu har den gått i snart två veckor, helt otroligt!!!
Kanske det aldrig behöver bytas batteri i den efter att Uri satte igång den.

Så vad skall man tro!

3 kommentarer:

petra sa...

Jamen faan va mysko...!!

petra sa...

Jamen faan va mysko...!!

Louise sa...

Låter som ni har "tomtar på loftet"