torsdag 9 september 2010

Socktider...



Nu börjar det bli höst och då måste jag bara sticka sockor!
Även en massa tv program börjar och jag kan inte sitta rätt upp o ner i soffan och glo på den. Då måste jag ha en stickning i handen och då passar sockor bra att sticka.
Min mamma stickade massor med sockor så länge synen och händerna funkade för henne, nu har jag tagit upp hennes fallna mantel!
Men, jag undrar vem som skall föra arvet vidare efter mig!
Pernilla eller Petra???
Kan inte se någon av dem sitta och sticka, men undrens tid är ännu ej förbi...
Sätter in en bild av Casandra när hon skulle prova på att sticka på mudden till en socka, som stickas två räta o två aviga.
Då lät det så här. två räta, två oräta, två räta två oräta...
Så inte fanns det så mycket stickartalanger där heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag stickade hela tröjor när jag var typ tretton, och några par sockor blev det också. Men kan nog konstatera att jag glömt lite av det... förstår egentligen inte varför jag inte stickar, det är ju kul! Kan vara för att jag målar/ritar i stället. Och knappt ser på tv...vad vet jag. //Pernilla