måndag 20 september 2010

Luftning av börsen...

Skulle ha varit på vattengympa idag men det blev inställt på grund av reparationer i luftsystemet där. Så ett nytt försök göres på måndag.

Kollade att min baddräkt skulle passa mig och att den inte hade murknat bort, men, men, den hölls inte uppe, axelbanden bara åkte ner!!! Så jag for för att inhandla en ny baddräkt inför mitt nya liv.

När jag ändå var i provartagen började jag prova byxor, och kom hem med två par varav ett par var i storlek 42 det andra blev 44 men ändå....
Plus en topp och en kofta.

Skulle man bara få bort dom där slattriga volangerna på magen så skulle jag se nästan mager ut.

Fick hem en översättning av mitt sjukdomstillstånd från Helsingfors och jag kunde inte annat än skratta när jag läste där att:
61 årig kvinna som sökte för artros i knäet och hade 'pantat' bort 25 kg och nu finns ingen övervikt!
Hurra hurra, tänk att få höra det av en läkare!
Fast jag vet nog att övervikt har jag ännu men jobbar jag på i några år till så kanske man kan börja bli nöjd.

Nu idag har jag lagat hemlagad colslow sallad och den skall vara bra för mina volanger påstår de som förstår sig på hälsosam mat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte dåligt ,mina byxor är storlek 40 /betty

mommo sa...

Va!!! 36 trodde jag...

Anonym sa...

Jag gjorde oxå en cole slaw sallad förra veckan.
Den blev jättegod, o Arvid åt stora lass av den!
/petra

Anonym sa...

Även jag köper byxor i storlek 40! //Pernilla