onsdag 6 januari 2010

Soffpotatis

Det är vad jag varit idag.

Skidat hela dagen, tävlingarna avlöper varandra man hinner knappt få nån mat i sig.

Tur att jag har min sticksöm så kanske nån kalori försvinner om jag 'fjäggar' på.

Skall försöka ha som mål detta år att gå ner 1 kg i månaden, det låter inte mycket men när året är slut så är det en hel del i alla fall.
Märker nog att det blir bara svårare och svårare nu när man blivit så 'mager'!!!

Nu längtar jag till april när jag och 'karin' skall börja kämpa på igen.
Inte roligt alls att sitta på motionscykeln och nu har jag den i uterummet och den tål nog inte kylan så bra för den är så hackig när jag trampar.

Det verkar som vintern har kommit för att stanna som på den gamla goda tiden när man jobbade på båten och ibland kunde vi inte ta oss fram för all is.

Nu har jag -16grader här och jag eldar för fullt men så har jag det varmt o gott här inne. Var ut och gick med Sigge i kväll och jag tror kylan dämpade ficklampsstrålen till och med. Mörkt var det men stjärnklart.

Inga kommentarer: