tisdag 12 januari 2010

På föredrag om artros...

Inte vet jag om jag blev något klokare..

Ortopeden som höll föredraget påstod i alla fall att det inte är nån sjukdom bara ett tillstånd...

Och alla kan bli botade!!

Herre min tid vad det kom folk dit, stolarna räkte inte till folk fick stå, säkert flera 100 ja minst hundra var vi.

Så står det i dagens tidning att man får vänta minst ett år på en axeloperation för vi har så lång kö och dåligt med ortopeder.

Blir man hjälpt i tid kan mycket förhindras sade han, till låt mej le, nu är det 11 månader sedan jag fick min remiss om axeln och snart skall man få träffa en ortoped. Om det krävs ett ingrepp så skall jag vänta ett år till då???

Knäna kunde dom räta ut om man kom i tid så inte allt var utnött. När jag sökte hjälp för 8 år sedan sade han att jag var för ung o överviktig för att göra nåt. Nå nu får vi se nu är jag 8 år äldre och 20 kg lättare.

Jag bävar för besöket och längtar ännu mer efter mina cykelturer.

Inga kommentarer: