fredag 6 april 2018

Trevlig helg på Er...


Nu har en vecka rusat fram igen. Hoppas nästa vecka går bra framåt också, för sedan på söndagen är det dags att flyga till Wien och kliva på 'Lilla Prinsen' och åka runt på Donau. Det längtar jag efter.

Har även gått på shoppingrundor som jag hatar, men nu måste jag köpa nya kläder till mej, i sju dagar skall man byta om till middagen, håhåjaja... Mera om detta får ni läsa om under kryssningsveckan!


Nu vet jag att våren har kommit, fast det är +2 grader och blåser och är råkallt men!




Fick syn på bofinkarna i morse och gick ut och kastade ut fågelfrön i täppan, då kom det hundra till. Även en rödhake visade sig, så visst är det vår.



Så dåliga bilder kan det bero på att det var så grått ute i luften?



Nu väntar jag och svanarna på att isen skall ge med sig. Dom kommer flygandes flera gånger om dan och kollar läget. Dom får nog vänta länge än...


Så  i onsdags fick vi Roseboulare komma med i Mariehamns boulebuss och åka till Liljeholmens Boulebar, där spelade vi tre matcher mot dem och det gick som det brukar. Dom är överlägsna oss. Fast vi skall kämpa på, plötsligt händer det! Fast Lennart och mitt lag vann i alla fall en match mot dem 13-2 och det lever vi länge på. Efter vi intagit lunch där bar det av till Norrtälje för lite shopping och sedan hem med båten och poff så var man hemma. En trevlig dag går alldeles för fort.


Nu i morgon bittida skall jag fara till Medis och få en introduktions i DNA- Släktforskning. Sedan skall jag topsa mej, så det skall bli intressant och se vem jag delar DNA med i stora Världen.

Kanske med dej? Om du topsat dej ;-))

Inga kommentarer: