fredag 20 april 2018

Oj vad dagarna flyger förbi...

En mycket rolig resa det här!

Vet inte vilken enda jag skall börja med att berätta.

Efter Linz besökte vi Saltzburg. Båten gick inte ända fram så det blev att åka buss dit i i 2 timmar! Eftersom inte några bilar får köra inne i gamlastaden så promenerade vi dit med guide. Mycket promenerande blev det. Oj oj vad slut man blev. Även Lennart måste ta värktablett för benen som värkte på honom och tänk ! jag klarade det!!! Vi gick i flera timmar. Besökte Beethoovens hus och åt lunch i närheten. Sedan fick vi spendera två timmar i stan innan  vi skulle vandra tillbaka till bussen.

Det var också här i dessa trakter som Sound of  Music spelades in.

På vägen hem fick vi se på filmen och se om man kände igen något. Dessa hästhuvuden som sprutade vatten var med i filmen och många kyrktorn kände man igen.

Så trötta när vi kom hem och snabbt fick vi fixa till oss till middagen. Trots att alla var trötta kom vi igång i baren på kvällen. Där blev det dans och håll i gång till efter 12 på natten.

Även den slocknade mannen har vaknat till liv, har faktiskt hållit sig uppe på kvällarna nu fast det går åt mycket whiskey till honom under dagen. Han följer aldrig med på någon utflykt utan stannar om bord och ser till att göra rätt för sitt dryckespaket. Men han är ändå lite charmig och frun ser så glad ut i honom. I går kväll var dom två upp och dansade. Han hade önskat 'Woodenheart' och killen som spelade tog om den flera gånger så dom fick dansa länge. Så fick dom världens applåder av oss alla.

Här skall det bytas om kläder hela tiden men han kör sitt race han, urblekt jacka och jeans.

I går på dagen var vi till Passau och fick en guidad tur inne i staden och så lite egentid också.

I går kväll vid 20.00 lämnade vi Passau och det tar 17 timmar till Durnstein dit vi strax skall komma.
Där blir det stadsvandring och en orgelkonsert. Så i kväll skall det bli 'Kaptenens middag' som skall vara en överraskning med mat och program.

Mer om detta senare. Nu vill städerskan in och städa så jag måste gå. Hejdå!