torsdag 15 februari 2018

Svanen klarade sig inte...


Jag var dit med mat till honom, men den brydde han sig inte om. Flyttade på sig när jag kom för nära.



Försökte valla honom nära maten men det slutade med att han klev i bunken men brydde sig inte om att äta.



På söndagen när jag var dit sista gången släpade han sig in mot vassen och där låg han sedan på samma plats. På måndagen såg jag att han lyfte på huvudet men på tisdagen var han platt. Ville inte fara dit och titta på den. Men nu är den borta inatt försvann kroppen därifrån. Har man sjuttio svanar på hösten i viken så är det klart att nån blir sjuk och inte klarar vintern. 

Det är en nackdel att ha för bra utsikt över vattnet, man får se lite för mycket som jag inte klarar av.




Matar småfåglarna gör jag. Här en koltrast hane...



Här är fru koltrast! Fast jag saknar mina stjärtmesar som kom och åt förra vinter men nu har dom inte visat sig alls.


Nästa gång jag bloggar skall ni få träffa Märtha. I morgon kommer hon till oss och skall stanna i 12 dagar. För Petra, Pålle och August skall fara till Ålands södra skärgård. Gran Canaria på sportlovet.

Inga kommentarer: