lördag 17 februari 2018

Bastunjutning...



Så skönt med bastu. Där kan man sitta och njuta och tänka på vad bra man har det! Fast mannen går ut lite för fort. Men han är ju svensk och dom vill helst ha 25 grader och korsdrag så han är förlåten.

Nu skall ni få lite bilder av mina inneliggardjur!



Märtha är så otroligt snäll och lydig. Har ju haft många hundar av olika raser men hon är nog den lydigaste. Inget jaktintresse där. Kommer vi ut och rådjuren står i täppan står hon stilla och tittar på dem. Går vi ut och går får hon gå lös för jag vill gå med mina stavar, säger jag åt henne vänta så står hon stilla tills jag kommer ifatt henne. Så snäll och försiktig även med husets härskare 
Kassimirremirremurr!



Fast jag tror nog att han blev glad med lite sällskap.



Han har även tagit över Märthas bur. Det var en snusande och märkande när han upptäckte den. Så går han in och sover där. Antagligen kände han dofter av Petras kattor, Mollan och Murre så nu skall han skicka med sin egen doft till dem.



Så till sist en bild hur mina händer ser ut nu. Vilken lycka när jag kunde börja tvätta dem på handryggen ordentligt. Nu skall det röda försvinna så är dom som nya igen. Klockan måste jag också visa. Den skickade Lennart efter från Kina för 4 €. Batteriet tog ofta slut i min gamla klocka och det kostade 10 € bara att byta det. Så vi får väl se hur länge den här går bara, det återstår att se. 

Inga kommentarer: