lördag 10 februari 2018

Promenaden blev en sparktur...


Efter allt skidande i soffan tänkte vi ta oss en promenad. Då kom kattvakten och tog oss med på en sparktur på isen.





Det var bra glid på sparkarna så ingen motion blev det, fast frisk luft fick vi.



En stackars svanunge hittade vi vid stranden. Han trodde väl det skulle vara ett hål i isen men allt var fruset. Så han är nog på väg att svälta ihjäl! Senare såg jag från mitt fönster hur han tagit sig längre ut på isen och där ligger han som en sköldpadda och troligtvis inväntar döden. Naturen är grym men han kanske mättar nån annan individ. I morgon bitti skall jag upp tidigt och kolla skidorna  i OS och då kollar jag om han är kvar. Är det liv i den då får jag väl sparka dit med nåt att äta till den.




Här ser ni hela Mellanvik från söder till norr.



Nu skulle det vara ett bra tillfälle att elda upp dom gamla ledsna båthusen som man inte når till från stranden. Nu skulle brandkåren kunna fixa det lätt.




Inga kommentarer: