lördag 25 november 2017

Helt plötsligt har en vecka gått igen...


Inte har det hänt så mycket under den veckan. Vi har spelat boule både i Eckerö och hemma i Lemland med varierande resultat. Nu gäller det att öva mycket inför Luciacupen den 11 december då vi skall göra upp bland Åländska spelare vem som är bäst just denna dag!

Så blev det kalas även denna fredag Då mitt yngsta barnbarn fyllde nio år.



Så nu är August nio år! Förr när man gick på kalas kunde det vara sju sorters små kakor, nu skall det tydligen vara sju sorters tårtor.

Det är på tok för mycket frosseri!!!

Alla har vi problem med vikten så det gäller att välja, det kan jag inte påstå att dom andra gjorde. Fast dom kommer väl till insikt till slut dom med...
Fast bara att se på så ökade jag 1 kg!


Men nu skall jag skida i vinter, i soffan förstås men hoppas man hinner med sina promenadrundor mellan pauserna. Nu börjar skidskyttet också och det är en favoritsport för mej.

Idag blev nog katten lite uttråkad men jag fick många fina bilder av honom, som jag skall pina er med.



Det bästa man har får gå upp på bordet och tassa på linneduken!


Då kollar vi på Sibirisk katt tillsammans, för en sån kompis vill matte att jag skall ha nån gång i framtiden. Drömma får vi göra.


Då kanske jag blir så här glad.... eller arg!





1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken rolig min han har katten, verkar vara en härlig personlighet

/Helena