tisdag 14 november 2017

Vacker morgon!


Med tunn is på viken.



Massor med svanar som simmade nära varandra för att hålla isen öppen.



Här en svan som höll på putsa upp sig. Men långt håll att zooma in den så den blev lite otydlig. Mannen min suckar och säger, svanar, svanar har du inget annat att fota. Men han får fortsätta att sucka...




Nu har vi lagt ut laxnätet! I hopp om att få nån. Detta nät flyter uppe vid ytan där laxen brukar simma. Sikarna hoppas jag simmar under eller igenom, för det är stora maskor på detta nät. Nu har vi fått så mycket sik så vi har ätit det på alla längder. Stekt sik, rökt sik, ugnstekt sik, bara sik i foliepaket jag inte gjort ännu. Men lär väl hinna med det också för sikfacket är fullt i frysen.



Som tack för att Märtha var här över helgen fick jag torsk av Pålle. Oh herrigullans vad gott det var med 'Torsk ala Hummer'. Det var så länge sedan jag gjort det.

Men i morgon tror jag att jag gör en hederlig wienerschnitzel, och tänka tillbaka när vi var med husbilen i Tyskland. Skall göra den på deras vis och fritera den i olja...

Inga kommentarer: